Lichtjestocht naar de Piushaven

Een jaarlijkse traditie de lichtjestocht met verlichte kano’s naar de Piushaven

Met kano's met allerlei verlichting gaan we als verlichte optocht naar de Piushaven varen.
Aldaar worden we verwelkomd met warm worstenbrood, chocomel en glühwein
Na dit alles tot ons genomen te hebben kunnen we de terugtocht weer aanvaarden.

Voor een indruk zie onderstaand filmpje
PIUSHAVEN WINTERGLOED 2017 LICHTJESFEEST TILBURG

vanaf 3.20 minuut komen wij in beeld met de verlichte Kano’s
vanaf 9.20 minuut de ontvangst op de kade

Een stukje geschiedenis
Het initiatief van de Kanoclub is 20 jaar geleden ontstaan en na de eerste paar jaar is dit bij de Stichting Thuishaven Tilburg opgevallen en hebben het initiatief overgenomen.
Waarbij wij de daarop volgende jaren bij aankomst in de Piushaven verwelkomd werden op een sfeervol ingericht locatie in Dickens stijl met vuurkorven, het Havenkoor en worstenbrood, warme chocomel en glühwein
Dit is door de jaren uitgegroeid tot het grootse evenement Piushaven Wintergloed / Lichtjesfeest Tilburg. Daar zijn we wel een beetje trots op

Het evenement werd op een gegeven moment verplaatst naar zaterdag. En wij zijn op vrijdag blijven varen zodat we weer terug zijn bij de basis en verzorgen we weer zelf de ontvangst.
Lichtjestocht naar de Piushaven

Beekse Bergen 7